RATKAYEVA RUTA – 106

Desinić se spominje prvi put negdje oko 1334.g. u statutima zagrebačkog Kaptola, pod imenom “Ecclesia sancti Gheorgii de Zothla” kao sjedište rimokatoličke župe sv.Jurja.Desinić je karakterističan kao malo zagorsko neurbano mjesto, s prostranom gotičkom crkvom sv.Jurja na mjesnom trgu, uz čovjeka seljaka koji se mučio radeći cijeli dan na zemlji s vrlo skromnim mogućnostima. Ratkayi Velikotaborski, 1502.g. postaju vlasnici Velikog Tabora, nakon obitelji Celjski darovnicom od kralja Maksimilijana II. Petru barunu Ratkayu za vojne zasluge. Ti su vlasnici dogradili Veliki Tabor koji je poprimio današnji izgled. Na ulazu u Veliki Tabor još postoji grb grofovije Ratkay: zidani bunar s kolutarom i vedricom. Ratkajeva ruta ima početnu i završnu točku u središtu Desinića na javnom parkiralištu južno od Crkve sv. Jurja. S vožnjom krenite u smjeru juga županijskom cestom ŽC 2248, a nakon spusta na križanju koje je 150m od mosta nad vodotokom Horvatska, skrenite desno na nerazvrstanu cestu. Nastavno idite nerazvrstanom cestom i pratite ulicu te na malom križanju opet idite desno nerazvrstanom cestom. Dolazite do početka uspona i križanja gdje se držite desno i vrlo brzo dolazite do križanja s žuapnijsko cestom Ž2151. Preporuka je da prije nastavka posjetite Seljački turizam Grešna Gorica koji se nalazi južno od križanja . Nakon razgleda Grešne Gorice ruta nastavlja glavnom prometnicom koja ide podno dvora Veliki Tabor kojega ćete obići pred kraj vožnje. Lagani spust do Y križanja 6, skrenite lijevo i nastavite do križanja 7 laganim usponom lijevo u šumu. Pratite cestu do raskrižja 8, skrenite desno. Na toj lokaciji se nalazi Kapelica sv. Ivana te prekrasan pogled na slikovite zagorske brežuljke. Nastavite prema jugozapadu do križanja 10 usred šume, skrenite desno i pratite cestu do T križanja 12 s županijsko cestom D2151. Skrenite lijevo, a za 200 m skrenite oštro desno na nerazvrstanu cestu te uz pogled na dvorac Miljana nastavite prema usponu koji ide do šume pa desno do Y križanja 15. Skrenite lijevo na šumski put gdje počinje prava off-road zabava na dva kotača. Na prvom raskrižju 16 skrenite desno i nastavite dok ne dođete na  drugo križanje 17 pa opet desno i prema izlasku iz šume. Izlaskom iz šume stižete na križanje 18, nastavite lokalnom cestom L22004 ravno prema sjeverozapadu. S lijeve strane obiđite Kapelicu sv. Ana s koje se pruža slikoviti pogled na dvor Veliki Tabor. Vozeći istom cestom dalje, dolazite na križanje 20, gdje skrećete desno na uspon nerazvrstane ceste, a na vrhu Vas čeka OPG Masnec. Ulazite na šumski put i uživanje u off-road vožnji. Usred šume dolazite na križanje 22 gdje skrećete desno. Lijevo skretanje vodi prema Sloveniji. Slijedi šumska vožnja do križanja 24 gdje skrećete desno te vrlo brzo križanje 25 gdje skrećete lijevo. Put vodi pitoresknom cestom do Kapelice sv. Marije Magdalene kod koje je ponovno prekrasan pogled jer je kapela smještena na uzvisini. Nastavite dalje i dolazite na križanje 29 ispod dvora Veliki Tabor. Skrenite lijevo na lokalnu cestu L22005 pa vozite ravno po kamenoj cesti do dvora Veliki Tabor. Ovdje odmorite i razgledajte Veliki Tabor koji spada među najljepše i najočuvanije spomenike srednjovjekovne fortifikacije-stambene arhitekture Hrvatske, a i ovog dijela Europe. Nakon razgleda, ruta vodi natrag do križanja 29 na kojem idete desno na makadamski spust koji nosi naziv Šetnica Veronike Desinićke. Stižete do Y križanja 30, skrenite desno, pratite cestu do križanja 31. Kod križanja 31 skrenite oštro desno na nerazvrstanu cestu i držite se desnog smjera na sljedećem križanju 32. Na sljedećem križanju 33 skrenite lijevo na makadamski put kojim vozite do T križanja 34. Krenite desno prema blagom usponu i držite se desnog smjera na sljedećem Y križanju. Na ovom usponu su noge pomalo teške, no na vrhu Vas čeka stoljetna Lipa u Desiniću i pogled na dvor Veliki Tabor koji morate ovjekovječiti fotografijom. Nakon razgleda, slijedi djelomično strmi spust do centra Desinića gdje Vaša vožnja završava. Ruta je idealna za MTB/Gravel/trekking bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je umjerena kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom. Biciklistička ruta je obrađena kroz 36 točaka – raskrižja gdje je planirano postavljanje putokaznih ploča za vođenje biciklista.